Pagina's

zaterdag 26 oktober 2013

Foerageren speeltjes

Foerageren Speeltje gemaakt voor Grijze roodstaart Chico
 
Ballen met gaten erin..
Sisal touw
flessendoppen
Kralen
Knopen
theezakjes
 
 
 
 
 
 
 
Foerageren is heel belangrijk voor Papegaaien.
zo moeten ze zoeken naar een oplossing, om bij hun voer te komen.
dus ze moeten er echt voor werken. <3
wat ik zelf heel bijzonder vind om te zien.
en ik denk vele andere papegaaien eigenaren zullen hiervan genieten.
 
Ik heb het speeltje zo gemaakt:
 
met de bovenstaande onderdelen.
 
Heb ik de hoofddraad gehaakt met losse steken.
Dan onderaan de touwtjes geknoopt waar de ballen aan komen.
iets hoger nog een paar draden ertussen geknoopt voor de thee zakjes
toen de ballen op verschillende hoogtes eraan gemaakt.
flessendop eronder, zodat de bal blijft hangen
in de theezakjes gaatjes gemaakt, eraan gerijgt.
en aan nog een paar andere draadjes wat kralen gerijgt.
en je speeltje is klaar.
 
in de thee zakjes heb ik pijnboompitjes verstopt, en het zakje dicht gevouwen.
in de ballen, heb ik sperziebonen gedaan en stukjes paprika.
 
heel snel een leuk speeltje klaar, en je Papegaai is helemaal happy
 
Althans de mijne wel
 
ik moet er voor mezelf even bijzetten, let op.. hoe je het maakt.
want aan gezien er nogal eens een Papegaai zich verhangt in speelgoed..
zelf het professionele papegaaienspeelgoed gaat wel eens mis
 
en dat wil je niet overkomen..
 
ging van de week nog een bericht rond, dat een Ara zich heeft verhangen
dus blijf altijd goed opletten.. daarom maak ik zelf alleen dingen die naar beneden hangen!
 
Binnenkort zullen er nog meer speeltjes komen te zien op mijn Site.  
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten